Danas postoje brojne edukativne aplikacije uz koje djeca uče i usvajaju nove vještine na drugačiji, inovativniji i njima zanimljiviji način.
U nastavku vam donosimo popis ICT-AAC© aplikacija namijenjenih djeci u godini pred školu s kojima i roditelji i djeca mogu uživati u zajedničkoj igri, druženju i učenju.
ANDROID I WEB APLIKACIJE
Pojmovnica - aplikacija je namijenjena učenicima prvih razreda osnovne škole koji tek usvajaju složene pojmove u nastavi matematike.
Slovarica – povezivanjem simbola s pojmovima, slovarica uvodi djecu u svijet prepoznavanja oblika, povezivanja objekata (simbola) s riječju tog pojma, te poboljšavanja izgovora, itd.
Pamtilica – aplikacija namijenjena svim uzrastima predškolske dobi, potiče predvještine čitanja kroz igru.
Aplikacije Učimo slogove, Učimo riječi i Učimo čitati namijenjene su učenju slova, riječi i svladavanju vještine čitanja. Specifične su po tome što sadrže predefinirani skup riječi namijenjen za postupno učenje prema razinama, uz svaku riječ je prikazan odgovarajući simbol te su unutar riječi pojedini slogovi naglašeni.
Učimo slogove - Aplikacija Učimo slogove podučava korisnika izgovoru slogova i dolazi sa predefiniranim skupom slogova od 2 i 3 slova. Tijekom rada s aplikacijom korisniku se nasumičnim redoslijedom prikazuju slogovi naglašeni različitim bojama.
Učimo riječi - Aplikacija podučava korisnika novim riječima putem komunikacijskog sustava simbola. Tijekom rada s aplikacijom korisniku se nasumičnim redoslijedom prikazuju simboli koji predstavljaju predmete, radnje, osobe i različite pojmove. Prikazani simbol popraćen je audio zapisom (izgovorom naziva simbola) i tekstualnim zapisom naziva simbola u kojem su različitim bojama naglašeni slogovi.
Učimo čitati - Uz učenje čitanja, kroz aplikaciju se uče i slogovi, novi pojmovi i riječi. Osim predefiniranog skupa riječi, aplikacija omogućuje dodavanje i kategoriziranje novih riječi. Prilikom dodavanja riječi, pojmu se dodjeljuju simbol ili fotografija (slike iz galerije na uređaju ili s fotoaparata uređaja) i zvučni zapis (zvuk nasnimljen na uređaju).
Mala Glaskalica – pomaže pri savladavanju fonološke svjesnosti koja predstavlja jednu od osnovnih predvještina čitanja. U tom smislu uključuje prepoznavanje prvog, zadnjeg ili svih glasova riječi. Kako bi se omogućilo postepeno učenje, aplikacija zadatke razlikuje prema složenosti riječi.
Matematički vrtuljak – pomaže u savladavanju osnovnih matematičkih operacija kroz četiri ugrađene igre (brojevi, različiti skupovi, operacije, operacije do 10)
Matematička igraonica – potiče razvoj matematičkih (pred)vještina (razumijevanje postojanja objekta, sposobnost prepoznavanja i razlikovanja količine, manipulacija brojevima, razumijevanje redoslijeda brojeva te općenito razumijevanje brojevnog sustava).
Domino brojalica – pruža rana iskustva s količinom i brojevima, potpomognuto slikovnim i zvučnim zapisom. Aplikacija olakšava učenje povezivanja vizualnog simbola i količine te znamenke (brojke).
Koliko je sati – upoznavanje s pojmom vremena, prikaza vremena na satu, pojmom trajanja događanja i povezanosti istog s vremenskim jedinicama.
Sve detalje o ovim aplikacijama, kao i dodatnim aplikacijama koje nismo naveli možete pogledati u detaljnom opisu pojedine aplikacije s pripadajućim uputama o korištenju na web stranicama projekta:
http://usluge.ict-aac.hr/
http://www.ict-aac.hr/index.php/hr/ict-aac-razvijene-aplikacije
http://www.ict-aac.hr/projekt/index.php/hr/o-projektu/about