OBAVIJEST ZA RODITELJE/SKRBNIKE-PROGRAM PREDŠKOLE
PROGRAM PREDŠKOLE U DV VODNJAN ZAPOČINJE U PONEDJELJAK 12.10.2020. I TRAJAT ĆE DO 12.03.2021., A BITI ĆE ORGANIZIRAN U JUTARNJIM SATIMA OD 9,00 DO 11,30 SATI.
PROGRAM PREDŠKOLE U PO GALIŽANA ZAPOČINJE U PONEDJELJAK 12.10.2020. I TRAJAT ĆE DO 12.03.2021., A BITI ĆE ORGANIZIRAN U POPODNEVNIM SATIMA OD 16,00 DO 18,30 SATI.
PROGRAM PREDŠKOLE
Program predškole namijenjen je djeci u godini pred školu iz područja Grada Vodnjana-Dignano, a koja nisu obuhvaćena redovitim programom predškolskog odgoja u dječjem vrtiću.
Program predškole je priprema djece za polazak u školu. Ona je prostor između obiteljskog doma, dječjeg vrtića i osnovne škole, a po značenju nije ni dječji vrtić niti osnovna škola.
Iako je primarni cilj programa predškole priprema za školu, program daje puno više svakom pojedinom djetetu. Osim razvijanja vještina neophodnih za uspjeh u školi, poput grafomotorike, predčitalačkih i predmatematičkih vještina, veliki naglasak se stavlja na razvijanje socijalnih i emocionalnih vještina, a sve u sigurnoj i podržavajućoj okolini.
CILJEVI PROGRAMA PREDŠKOLE SU:
podržavanje i poticanje osnovnih vještina i općih sposobnosti (vođenje brige o samome sebi, ponašanje, socijalne vještine, emocije)
učiti kako učiti (razvijanje koncentracije i govornih vještina kroz igru)
razvijanje predčitalačkih, predmatematičkih i grafomotoričkih vještina
ZADAĆE PROGRAMA PREDŠKOLE SU:
razvijati u djeteta dobru sliku o sebi
razvijati u djeteta znanje kako se zauzeti za sebe
omogućiti djetetu da razvije vještinu rješavanja problema i sukoba
učiti dijete da se ponosi uspjehom
učiti dijete da podnosi neuspjeh
učiti dijete da pomaže i dijeli s prijateljima
razvijati u djeteta vještinu dogovaranja i pridržavanja pravila
razvijati u djeteta volju i želju da s upornošću završava započeto
UPIS DJETETA U ŠKOLU
Kronološka dob nije jedini kriteriji upisa djeteta u školu. Potrebno je procijeniti stupanj psihofizičke razvijenosti djeteta tj. zrelost za školu.
ZRELOST – proces sazrijevanja koji je biološki uvjetovan, koje će djetetu omogućiti uspješno savladavanje propisanog nastavnog plana i programa.
SPREMNOST – osim sazrijevanja uključuje iskustva i znanja koje je dijete do škole steklo.
Fizička zrelost: visina, težina, indeks tjelesne mase, pojava stalnih zubi
Psihička zrelost:
intelektualna
emocionalna
socijalna
samostalnost
• U vrtiću djeca mogu birati aktivnosti, dok u školi su obvezni učiti o njima zanimljivim i nezanimljivim temama.
• Dinamika cijele obitelji biti će promijenjena polaskom djeteta u školu.
• Za uspjeh u školu potrebno je steći naviku učenja, a za to je potrebna roditeljska odlučnost. Školsko učenje je namjerno učenje i zahtjeva pažnju.
Djeca pripremljena za školu posjeduju dovoljno samostalnosti, pažljivosti, interesa, sigurni su u sebe. Vrlo je važna i ljubav u obitelji radi osjećaja zaštićenosti iz čega proizlazi pozitivna slika o sebi.
Priprema djeteta za školu
Tko sudjeluje u pripremi:
a) Obitelj (od rođenja)
b) Vrtić
Okolina
ZADACI:
a) OBITELJ – Obitelj djetetu osigurava život bogat različitim aktivnostima i iskustvima iz kojih dijete uči. Svojom brigom i ljubavi djetetu pružaju potreban osjećaj sigurnosti i pouzdanja. Samostalnost dijete stječe lakše ako mu se u ranom djetinjstvu omogući da iskušava vlastite mogućnosti.
VRTIĆ – Omogućava djetetu da ući na prirodan način, kroz igru. Dijete se time priprema na shvaćanje svrhe, suradnju, kontrolira ponašanje, razvija motoriku, maštu, razmišljanje, sposobnosti, interese i potrebe