Poštovani roditelji/skrbnici,
nova pedagoška 2024./2025. godina počinje u PONEDJELJAK 2. rujna 2024. godine.
Novoupisana djeca započinju adaptaciju prema dogovorenim terminima.
Djeca koja su već polaznici našeg vrtića, a prelaze u druge skupine, u vrtić dolaze prema uobičajenom rasporedu, a najkasnije do 8.30h.
Roditeljski sastanci po odgojnim skupinama održat će se najkasnije do 13. rujna 2024. godine, točan termin dobiti će te od vaših odgojiteljica.
U nastavku možete pročitati članak “Adaptacija djeteta na jaslice i vrtić”.
Neka nam svima bude zdrava, vesela, opuštena i zaigrana nova pedagoška godina.
Dobro nam došli!
ADAPTACIJA DJETETA NA JASLICE I VRTIĆ
Polazak u jaslice ili vrtić predstavlja za svako dijete i njegovu obitelj veliku promjenu u životu. To je najčešće prvo odvajanje od roditelja, dijete koje je do tada živjelo u sigurnoj i zaštićujućoj atmosferi roditeljskog doma odvaja se od roditelja i bez njih provodi značajni dio dana. Mijenja se djetetov način življenja, mora se prilagoditi na odgojitelje, višesatni boravak među većim brojem djece, novi prostor i stvari koje ga okružuju, djelomično različit ritam ustajanja, spavanja, njege i hranjenja.
To vrijeme u kojem se dijete, odgojitelj, ali i roditelj prilagođavaju novonastaloj situaciji i u kojem se uspostavlja socio-emocionalna veza djeteta i odgojitelja nazivamo period privikavanja (adaptacije) .
Prilikom prvog dolaska u jaslice ili vrtić dijete se osjeća samo, izgubljeno i bespomoćno, grčevito se drži za roditelja, plače ili na neki drugi način iskazuje svoju tugu zbog razdvajanja. To su tipične reakcije za separacijsku anksioznost. Malo separacijske anksioznosti je normalno jer takvo ponašanje pokazuje da su dijete i roditelj razvili kvalitetnu povezanost.
Kako će proteći period privikavanja, s kojim manifestacijama te koliko će trajati ovisi o karakteristikama ličnosti djeteta, dobi djeteta, stupnju njegovog razvoja, stanju djetetovog zdravlja i obiteljskoj atmosferi u kojoj dijete živi. Budući da su djeca senzibilna za emocije roditelja i u svom ponašanju često izražavaju ono što roditelji osjećaju, djetetovo privikavanje i prihvaćanje vrtića u velikoj mjeri ovisi i o tome kako roditelj doživljava polazak djeteta u jaslice ili vrtić, te kakva je bila priprema djeteta za jaslice ili vrtić. Period privikavanja ovisi i o redovitosti dolaženja djeteta u jaslice ili vrtić tijekom tog perioda (izostanci produžuju vrijeme prilagodbe).
Sva djeca ne reagiraju jednako tijekom privikavanja. Neka djeca otvoreno negoduju, redovito burno reagiraju kod rastajanja od roditelja, plaču, ne prihvaćaju i protestiraju vrištanjem, zvanjem mame ili tate, bacanjem na pod, agresijom usmjerenom na stvari, drugu djecu ili odgojitelja. Neka će djeca odbijati komunikaciju s odgojiteljem dok će druga biti u potpunosti usmjerena samo na njega. Jasličko dijete se najčešće neće odvajati od svoje dude, bočice i prelaznog objekta koji mu pomaže da se osjeća sigurnije i zaštićeno.
Općenito su neka djeca sklona reakcijama na fiziološkom planu: odbijanje hrane, odbijanje spavanja, probavne smetnje, često obolijevanje, reakcijama u vanjskom ponašanju (plač, agresivnost, pasivnost). Neka djeca tako reagiraju samo prvih dana, kod nekih to stanje traje danima, a kod nekih se javlja tek nakon određenog vremena pa možemo govoriti o mogućim „zakašnjelim“ reakcijama kada je dijete shvatilo da je odlazak u jaslice ili vrtić postalo dio njegove svakodnevnice i konačno stanje. Jedna od mogućih reakcija je i regresija tj. vraćanje na prijašnje oblike ponašanja koji su već prethodno usvojeni i prevladani na nekom ranijem stupnju razvoja. Tako dijete koje je prohodalo može opet pribjegavati puzanju, dijete koje je nedavno uspostavilo kontrolu stolice može sada opet obavljati nuždu u gaćice, ono koje je komuniciralo riječima sada opet može pribjegavati gestama i sl. No, takve promjene u ponašanju su prolaznog karaktera. One će nestati kada se dijete prilagodi novoj sredini, tj. kada se bude osjećalo sigurno.
Sva ta ponašanja su normalna u fazi privikavanja. Ona slabe i nestaju brzinom kojom se dijete prilagođava okolini i uspostavlja socio-emocionalne odnose s odgojiteljem. Potrebno je naglasiti da privikavanje nije gotovo kad dijete prestane plakati već kad dijete počne spontano izražavati svoje osjećaje, potrebe, misli i sposobnosti.
Kako roditelji mogu olakšati period privikavanja (adaptacije):
RODITELJSKI SASTANAK ZA RODITELJE NOVOUPISANE DJECE ODRŽAT ĆE SE U SRIJEDU 21.8.2024. U 17.30 SATI U DV VODNJAN NA ADRESI S. ROCCO 17, NA 2. KATU.
Poštovani roditelji/skrbnici,
srijeda 17.4.2024. je neradni dan. Vrtić ne radi zbog održavanja parlamentarnih izbora.
Srdačan pozdrav
AM grupa d.o.o. donirala nam je sadnicu nordijske jele kako bi naše dvorište u Vodnjanu obogatili novim drvcem. Ovim putem im zahvaljujemo na donaciji.
POZIV ZA PREDUPIS DJECE U PRVI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE
POZIV ZA PREDUPIS DJECE U PRVI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE
Središnji državni ured za demografiju i mlade donio je Odluku o dodjeli financijske potpore Gradu Vodnjan-Dignano u iznosu od 54.718,16 EUR (412.500,00 HRK) za sufinanciranje troškova predškolske ustanove DV – SI Petar Pan. Ova financijska potpora rezultat je uspješne prijave Grada Vodnjan-Dignano na Javni poziv gradovima indeksa razvijenosti od V. do VIII. skupine za financijsku potporu za održavanje i razvoj predškolske djelatnosti u 2023. godini. Javni poziv Središnjeg državnog ureda bio je otvoren od 10. do 17. studenog iste godine.
Financijska sredstva dodijeljena Gradu Vodnjan-Dignano namijenjena su prvenstveno pokrivanju troškova bruto plaća, naknada i materijalnih prava radnika vrtića, dok se manji dio sredstava koristi za pokrivanje troškova energenata i komunalija. Usklađeno s prijavom Grada, potpora je odobrena u punom iznosu koji je bio zatražen, što svjedoči o uspješnosti prijave na javni poziv.
Navedeno predstavlja važan korak u podršci održavanju i razvoju predškolske djelatnosti u Gradu Vodnjan-Dignano odnosno uvjetima rada u predškolskoj ustanovi DV – SI Petar Pan.
Predškolska ustanova uživa financijsku potporu Ministarstva vanjskih poslova i Međunarodne suradnje Republike Italije preko Talijanske unije.
Od utorka 14.11.2023. u Dječjim vrtićima Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dignano započeti će JEZIČNI LABORATORIJ TALIJANSKOG JEZIKA u trajanju od 40 školskih sati za djecu školske obveznike koji pohađaju redoviti program na hrvatskom jeziku. Jezični laboratoriji provodit će odgojiteljica Marta Macan. Jezični laboratoriji održavati će se dvaput tjedno od 09,30 do 10,30 sati.
Odgoj predškolske djece je utemeljen na humanističkom pristupu koji omogućuje unapređivanje djetetova života u cjelini kroz izražavanje, ostvarivanje i razvijanje individualnih potreba djeteta. Razvijanjem senzibilnosti za strani jezik – talijanski jezik – utječe se na cjelokupni razvoj djeteta, naročito njegove govorne sposobnosti i percepcije.
Rad s djecom biti će u skladu s djetetovim razvojnim mogućnostima i potrebama, a cjelokupni razvoj djeteta će se poticati kroz oblikovanje materijalne sredine, primjerene sadržaje, metode i oblike rada.
Tematski roditeljski sastanak “Program predškole-priprema djeteta za polazak u osnovnu školu” za roditelje/skrbnike djeteta školskog obveznika održat će se u utorak 10. listopada 2023. godine u 16.30 sati u DV Vodnjan, S. Rocco 17, Vodnjan, na II. katu u sobi skupine „Girasoli“. Roditeljski sastanak organiziran je u suradnji s OŠ Vodnjan - SE Dignano i OŠ - SE Giuseppina Martinuzzi Pula-Pola.
Pedagoginja:
Petra Mišeta Capolicchio
DV VODNJAN
Sudjelovanje na Ex Tempore slikarstva za djecu, sportske igre, plesne, glazbene, likovne i taktilno-manipulativne radionice, pješačenje, radionica preživljavanja u prirodi, disco, posjete i izleti…
PO GALIŽANA
Sudjelovanje na Ex Tempore slikarstva za djecu, sportske igre, plesne, glazbene, likovne i taktilno-manipulativne radionice, izleti…
PO PEROJ
Sudjelovanje na Ex Tempore slikarstva za djecu, sportske igre, plesne, glazbene, likovne i kulinarske radionice, face painting, pješačenje, biciklijada…
6.10.2023.
PROSLAVA DANA VRTIĆA
Predškolska ustanova uživa financijsku potporu Ministarstva vanjskih poslova i Međunarodne suradnje Republike Italije preko Talijanske unije.
Pozivamo roditelje/skrbnike djece predškolske dobi rođene od 1.4.2017. do 31.3.2018., a koja nisu obuhvaćena redovitim programom predškolskog odgoja, na upis djece u program predškole
od 18.9.2023. do 29.9.2023.
Zahtjev za upis djeteta u program predškole Dječjih vrtića Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dignano može se preuzeti na stranici vrtića https://www.dvpetarpanvodnjan.hr/ (RUBRIKA DOKUMENTI-UPISI) ili osobno radnim danom od 7,30 do 15,30 sati na sljedećim upisnim mjestima:
Ispunjeni Zahtjev za upis i popratnu dokumentaciju možete dostaviti putem e-mail adrese: tajnistvo@dvpetarpanvodnjan.hr
ili osobno na gore navedenim adresama.
PROGRAM PREDŠKOLE ZAPOČETI ĆE S RADOM 16.10.2023.
Poštovani roditelji/skrbnici,
nova pedagoška 2023./2024. godina počinje u PETAK 1. rujna 2023. godine.
Novoupisana djeca započinju adaptaciju prema dogovorenim terminima.
Roditeljski sastanci po odgojnim skupinama održat će se najkasnije do 13. rujna 2023. godine, točan termin dobiti će te od vaših odgojiteljica.
U nastavku možete pročitati članak “Adaptacija djeteta na jaslice i vrtić”.
Neka nam svima bude zdrava, vesela, opuštena i zaigrana nova pedagoška godina.
Dobro nam došli!
ADAPTACIJA DJETETA NA JASLICE I VRTIĆ
Polazak u jaslice ili vrtić predstavlja za svako dijete i njegovu obitelj veliku promjenu u životu. To je najčešće prvo odvajanje od roditelja, dijete koje je do tada živjelo u sigurnoj i zaštićujućoj atmosferi roditeljskog doma odvaja se od roditelja i bez njih provodi značajni dio dana. Mijenja se djetetov način življenja, mora se prilagoditi na odgojitelje, višesatni boravak među većim brojem djece, novi prostor i stvari koje ga okružuju, djelomično različit ritam ustajanja, spavanja, njege i hranjenja.
To vrijeme u kojem se dijete, odgojitelj, ali i roditelj prilagođavaju novonastaloj situaciji i u kojem se uspostavlja socio-emocionalna veza djeteta i odgojitelja nazivamo period privikavanja (adaptacije) .
Prilikom prvog dolaska u jaslice ili vrtić dijete se osjeća samo, izgubljeno i bespomoćno, grčevito se drži za roditelja, plače ili na neki drugi način iskazuje svoju tugu zbog razdvajanja. To su tipične reakcije za separacijsku anksioznost. Malo separacijske anksioznosti je normalno jer takvo ponašanje pokazuje da su dijete i roditelj razvili kvalitetnu povezanost.
Kako će proteći period privikavanja, s kojim manifestacijama te koliko će trajati ovisi o karakteristikama ličnosti djeteta, dobi djeteta, stupnju njegovog razvoja, stanju djetetovog zdravlja i obiteljskoj atmosferi u kojoj dijete živi. Budući da su djeca senzibilna za emocije roditelja i u svom ponašanju često izražavaju ono što roditelji osjećaju, djetetovo privikavanje i prihvaćanje vrtića u velikoj mjeri ovisi i o tome kako roditelj doživljava polazak djeteta u jaslice ili vrtić, te kakva je bila priprema djeteta za jaslice ili vrtić. Period privikavanja ovisi i o redovitosti dolaženja djeteta u jaslice ili vrtić tijekom tog perioda (izostanci produžuju vrijeme prilagodbe).
Sva djeca ne reagiraju jednako tijekom privikavanja. Neka djeca otvoreno negoduju, redovito burno reagiraju kod rastajanja od roditelja, plaču, ne prihvaćaju i protestiraju vrištanjem, zvanjem mame ili tate, bacanjem na pod, agresijom usmjerenom na stvari, drugu djecu ili odgojitelja. Neka će djeca odbijati komunikaciju s odgojiteljem dok će druga biti u potpunosti usmjerena samo na njega. Jasličko dijete se najčešće neće odvajati od svoje dude, bočice i prelaznog objekta koji mu pomaže da se osjeća sigurnije i zaštićeno.
Općenito su neka djeca sklona reakcijama na fiziološkom planu: odbijanje hrane, odbijanje spavanja, probavne smetnje, često obolijevanje, reakcijama u vanjskom ponašanju (plač, agresivnost, pasivnost). Neka djeca tako reagiraju samo prvih dana, kod nekih to stanje traje danima, a kod nekih se javlja tek nakon određenog vremena pa možemo govoriti o mogućim „zakašnjelim“ reakcijama kada je dijete shvatilo da je odlazak u jaslice ili vrtić postalo dio njegove svakodnevnice i konačno stanje. Jedna od mogućih reakcija je i regresija tj. vraćanje na prijašnje oblike ponašanja koji su već prethodno usvojeni i prevladani na nekom ranijem stupnju razvoja. Tako dijete koje je prohodalo može opet pribjegavati puzanju, dijete koje je nedavno uspostavilo kontrolu stolice može sada opet obavljati nuždu u gaćice, ono koje je komuniciralo riječima sada opet može pribjegavati gestama i sl. No, takve promjene u ponašanju su prolaznog karaktera. One će nestati kada se dijete prilagodi novoj sredini, tj. kada se bude osjećalo sigurno.
Sva ta ponašanja su normalna u fazi privikavanja. Ona slabe i nestaju brzinom kojom se dijete prilagođava okolini i uspostavlja socio-emocionalne odnose s odgojiteljem. Potrebno je naglasiti da privikavanje nije gotovo kad dijete prestane plakati već kad dijete počne spontano izražavati svoje osjećaje, potrebe, misli i sposobnosti.
Kako roditelji mogu olakšati period privikavanja (adaptacije):
Tematski roditeljski sastanak "Privikavanje u jaslicama i vrtiću" održat će se u ponedjeljak 28. kolovoza 2023. godine u 17.30 sati u DV Vodnjan (I. kat) na adresi S. Rocco 17, Vodnjan-Dignano.
Predškolska ustanova uživa financijsku potporu Ministarstva vanjskih poslova i međunarodne suradnje Republike Italije preko Talijanske unije.
U utorak 20. lipnja 2023. godine u 16 sati u dvorištu vrtića održana je voloterska akcija u organizaciji Infobipa. Infobip je donirao materijal te je sedmero njihovih djelatnika ofarbalo ograde vrtića.
Ovim putem zahvaljujemo im na provedenoj volonterskoj akciji.
Poštovani roditelji/skrbnici,
nakon objave Konačne liste reda prvenstva upisa u vrtić svi roditelji/skrbnici i njihova djeca koja budu primljena biti će pozvani na inicijalni razgovor.
Suvremeni način života zahtjeva i suvremene pristupe učenju, pri čemu je STEAM neizostavan dio odgoja i obrazovanja djece današnjice. STEAM je pristup obrazovanju koji ima uporište u kombinaciji različitih područja tj. prirodnih znanosti, informatike, inženjerstva i matematike. Od najranije dobi kod djece je nužno poticati STEAM način razmišljanja kako bi u budućnosti bila osposobljena rješavati problemske situacije s kojima će se susretati.
U okviru ovogodišnjeg projekta „STEAM u vrtiću“ održana je edukacija za odgojitelje ranog i predškolskog odgoja te stručni tim u Dječjim vrtićima Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dignano. Edukaciju je održala pedagoginja Božena Vrgoč koja ima dugogodišnje iskustvo rada u britanskom (Cabridge) obrazovnom sustavu gdje je radila kao pedagog, Science teacher, ESL (english as a second language) teacher i Head teacher u Nursery i Reception odjeljenju. Osnivačica je i predsjednica Instituta za STEM edukaciju i afterschool programe „EDUCATIVO“ koji provodi kraći odgojno obrazovni program „STEAM u vrtiću“ za rano učenje robotike i programiranja djece od 4-7 godina. Voditeljica je EU projekata „STEAM ZA SVE“ www.stemzasve.eu i „MORE – Mreža Online Razmjene i Edukacije“ te inicijatorica nekoliko humanitarnih projekata za djecu. U svom profesionalnom djelovanju utječe na konstruktivne promjene u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja prenoseći znanje i iskustvo iz domene STEAM-a.
Edukacija se sastojala od predavanja, radionica, samostalnog rada polaznika, prikaza iz prakse, supervizijskih susreta kroz tri modula. Cilj edukacije bio je jačanje kompetencija odgojitelja i stručnog tima za provedbu STEAM aktivnosti u vrtiću te korištenju informacijsko-komunikacijske tehnologije u planiranju i provedbi aktivnosti unutar redovnog 10-satnog programa i/ili kao kraćeg odgojno obrazovnog programa.
U subotu 22.4.2023. održava se javnozdravstvena pješačka manifestacija "Hoditi i zdravi biti-La salute viene cammninando". Okupljanje započinje kod Parka kažuna u Vodnjanu u 9.30 sa zagrijavanjem. polazak je predviđen u 10.00 satia dužina staze je 7 km. Za najmlađe biti će organizirane poučne igrice u organizaciji Contrada d.o.o. Organizatori manifestacije "Hoditi i zdravi biti-La salute viene camminando" su Nastavni zavod za javno zdravstvo Istarske županije, uz Istarsku županiju i istarske gradove.
TJEDAN PRAVILNE PREHRANE
Djetinjstvo razdoblje najintenzivnijeg rasta i razvoja i vrijeme u kojem se postavljaju temelji zdravlja, a vrtić je okruženje koje u tome ima veliku ulogu, jer u vrtiću djeca na opušten način provode velik dio svog vremena, jedu, trče, skaču, pjevaju, sklapaju prijateljstva i brojne druge aktivnosti, a uz to i stvaraju navike i postavljaju temelje za cijeli život.
Zato svake godine uoči obilježavanja Svjetskog dana zdravlja, 7. travnja, slavimo Tjedan zdravlja u vrtiću. Zavod za javno zdravstvo pokrenulo je Tjedan zdravlja u vrtiću kako bi zajedno s djecom i obiteljima osvijestili važnost brige o zdravlju i naučili nove načine kako djeci približiti zdrave navike. Ove ćemo godine proslaviti Tjedan PRAVILNE PREHRANE! Naučiti ćemo koje namirnice su najbolje za naš rast i razvoj, koje namirnice čuvaju naše zdravlje i kako složiti tanjur pravilne prehrane koji će nam davati energiju tijekom cijelog dana. Upoznat ćemo se i s obrocima, s vrstama namirnica i brojnim drugim dobrobitima koje nam pruža hrana. Tijekom cijelog tjedna govorit ćemo o voću, povrću, žitaricama, ugljikohidratima i mliječnim proizvodima. Govorit ćemo o hrani u svim oblicima i o hrani za zdravlje. Usvajanjem novih znanja o hrani i prehrani napravit ćemo korak prema ostvarivanju jednom od naših najvrjednijih prava –PRAVA NA ZDRAVLJE!
Ove godine ćemo Tjedan zdravlja u vrtiću –Tjedan PRAVILNE PREHRANE proslaviti od 3. do 7. travnja.
žele Vam djeca i djelatnici Dječjih vrtića Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dignano
NACIONALNI PREVENTIVNI PROGRAM RANOG OTKRIVANJA SLABOVIDNOSTI
U Dječjim vrtićima Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dignano i ove će se pedagoške godine provoditi JEZIČNI LABORATORIJ TALIJANSKOG JEZIKA za djecu školske obveznike koji pohađaju redoviti program na hrvatskom jeziku. Jezični laboratoriji provodit će odgojiteljica Marta Macan. Jezični laboratoriji održavati će se dvaput tjedno od 09,30 do 10,30 sati počevši od 5. prosinca 2022. godine.
Odgoj predškolske djece je utemeljen na humanističkom pristupu koji omogućuje unapređivanje djetetova života u cjelini kroz izražavanje, ostvarivanje i razvijanje individualnih potreba djeteta. Razvijanjem senzibilnosti za strani jezik – talijanski jezik – utječe se na cjelokupni razvoj djeteta, naročito njegove govorne sposobnosti i percepcije.
Rad s djecom biti će u skladu s djetetovim razvojnim mogućnostima i potrebama, a cjelokupni razvoj djeteta će se poticati kroz oblikovanje materijalne sredine, primjerene sadržaje, metode i oblike rada.
S – SCIENCE
T – TECHNOLOGY
E – ENGINEERING
M – MATHEMATICS
Suvremeni način života zahtjeva i suvremene pristupe učenju, pri čemu je STEM neizostavan dio odgoja i obrazovanja djece današnjice. Od najranije dobi kod djece je nužno poticati STEM način razmišljanja kako bi u budućnosti bila osposobljena rješavati problemske situacije s kojima će se susretati.
STEM je pristup obrazovanju koji ima uporište u kombinaciji različitih područja tj. prirodnih znanosti, informatike, inženjerstva i matematike.
STEM pristup učenju obuhvaća interdisciplinarno učenje odnosno kombinaciju svih područja u rješavanju nekog zadatka. Djecu se potiče da razmišljaju, istražuju i povezuju nova i već stečena znanja.
STEM pristup u odgojno-obrazovnom radu s djecom predškolske dobi znači poticanje djeteta na:
Uzevši u obzir sve navedeno u našem vrtiću djeci ćemo omogućiti upoznavanje sa STEM područjem kroz različite igre, pokuse, radionice te druge STEM aktivnosti. Cilj projekta je popularizacija znanosti, poticanje radoznalosti i kritičkog promišljanja, te interesa za STEM područje znanosti.
Tijekom mjeseca listopada sudjelovali smo u tradicionalnoj 50. jubilarnoj akciji „Solidarnost na djelu 2022.“ u organizaciji Hrvatskog Crvenog križa.
Zahvaljujemo svima na sudjelovanju.
Tematski roditeljski sastanak “Priprema djeteta za polazak u osnovnu školu” za roditelje/skrbnike djeteta školskog obveznika održat će se po objektima Dječjih vrtića Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan prema sljedećem redu:
Voditeljica roditeljskog sastanka biti će Petra Mišeta Capolicchio, stručni suradnik pedagog.
DV VODNJAN
Sudjelovanje na Ex tempore slikarstva za djecu, dan sporta, tradicionalne igre našeg kraja, plesne i glazbene aktivnosti, likovne, taktilno-manipulativne i kulinarske radionice, izrada frizura, izrada plakata s dječjim pravima, puštanje balona s dječjim porukama, sadnja masline, igrokazi odgojiteljica, šetnja gradom i podjela dječjih poruka, posjete, izleti…
PO GALIŽANA
Sudjelovanje na Ex tempore slikarstva za djecu, radionica „Eksperimentirajmo zajedno“, dan sporta, posjeta ranchu „Nemir i sjena“, piknik u prirodi…
PO PEROJ
Sudjelovanje na Ex tempore slikarstva za djecu, radionica izrada frizura i bojanja lica, modna revija, disco zabava, dan sporta, dječja likovna izložba “To sam ja“…
Poštovani,
Sve potrebne informacije možete dobiti u rubrici DOKUMENTI-UPISI.
Poštovani roditelji/skrbnici,
nova pedagoška 2022./2023. godina počinje u ČETVRTAK 1. rujna 2022. godine.
Roditeljski sastanci po odgojnim skupinama održat će se u tjednu od 05. do 09. rujna 2022. godine, točne termine dobiti će te od vaših odgojiteljica.
U nastavku možete pročitati članak “Adaptacija djeteta na jaslice ili vrtić”.
Neka nam svima bude zdrava, vesela, opuštena i zaigrana nova pedagoška godina.
Dobro nam došli!
ADAPTACIJA DJETETA NA JASLICE ILI VRTIĆ
Polazak u jaslice ili vrtić predstavlja za svako dijete i njegovu obitelj veliku promjenu u životu. To je najčešće prvo odvajanje od roditelja, dijete koje je do tada živjelo u sigurnoj i zaštićujućoj atmosferi roditeljskog doma odvaja se od roditelja i bez njih provodi značajni dio dana. Mijenja se djetetov način življenja, mora se prilagoditi na odgojitelje, višesatni boravak među većim brojem djece, novi prostor i stvari koje ga okružuju, djelomično različit ritam ustajanja, spavanja, njege i hranjenja.
To vrijeme u kojem se dijete, odgojitelj, ali i roditelj prilagođavaju novonastaloj situaciji i u kojem se uspostavlja socio-emocionalna veza djeteta i odgojitelja nazivamo period privikavanja (adaptacije) .
Prilikom prvog dolaska u jaslice ili vrtić dijete se osjeća samo, izgubljeno i bespomoćno, grčevito se drži za roditelja, plače ili na neki drugi način iskazuje svoju tugu zbog razdvajanja. To su tipične reakcije za separacijsku anksioznost. Malo separacijske anksioznosti je normalno jer takvo ponašanje pokazuje da su dijete i roditelj razvili kvalitetnu povezanost.
Kako će proteći period privikavanja, s kojim manifestacijama te koliko će trajati ovisi o karakteristikama ličnosti djeteta, dobi djeteta, stupnju njegovog razvoja, stanju djetetovog zdravlja i obiteljskoj atmosferi u kojoj dijete živi. Budući da su djeca senzibilna za emocije roditelja i u svom ponašanju često izražavaju ono što roditelji osjećaju, djetetovo privikavanje i prihvaćanje vrtića u velikoj mjeri ovisi i o tome kako roditelj doživljava polazak djeteta u jaslice ili vrtić, te kakva je bila priprema djeteta za jaslice ili vrtić. Period privikavanja ovisi i o redovitosti dolaženja djeteta u jaslice ili vrtić tijekom tog perioda (izostanci produžuju vrijeme prilagodbe).
Sva djeca ne reagiraju jednako tijekom privikavanja. Neka djeca otvoreno negoduju, redovito burno reagiraju kod rastajanja od roditelja, plaču, ne prihvaćaju i protestiraju vrištanjem, zvanjem mame ili tate, bacanjem na pod, agresijom usmjerenom na stvari, drugu djecu ili odgojitelja. Neka će djeca odbijati komunikaciju s odgojiteljem dok će druga biti u potpunosti usmjerena samo na njega. Jasličko dijete se najčešće neće odvajati od svoje dude, bočice i prelaznog objekta koji mu pomaže da se osjeća sigurnije i zaštićeno.
Općenito su neka djeca sklona reakcijama na fiziološkom planu: odbijanje hrane, odbijanje spavanja, probavne smetnje, često obolijevanje, reakcijama u vanjskom ponašanju (plač, agresivnost, pasivnost). Neka djeca tako reagiraju samo prvih dana, kod nekih to stanje traje danima, a kod nekih se javlja tek nakon određenog vremena pa možemo govoriti o mogućim „zakašnjelim“ reakcijama kada je dijete shvatilo da je odlazak u jaslice ili vrtić postalo dio njegove svakodnevnice i konačno stanje. Jedna od mogućih reakcija je i regresija tj. vraćanje na prijašnje oblike ponašanja koji su već prethodno usvojeni i prevladani na nekom ranijem stupnju razvoja. Tako dijete koje je prohodalo može opet pribjegavati puzanju, dijete koje je nedavno uspostavilo kontrolu stolice može sada opet obavljati nuždu u gaćice, ono koje je komuniciralo riječima sada opet može pribjegavati gestama i sl. No, takve promjene u ponašanju su prolaznog karaktera. One će nestati kada se dijete prilagodi novoj sredini, tj. kada se bude osjećalo sigurno.
Sva ta ponašanja su normalna u fazi privikavanja. Ona slabe i nestaju brzinom kojom se dijete prilagođava okolini i uspostavlja socio-emocionalne odnose s odgojiteljem. Potrebno je naglasiti da privikavanje nije gotovo kad dijete prestane plakati već kad dijete počne spontano izražavati svoje osjećaje, potrebe, misli i sposobnosti.
Kako roditelji mogu olakšati period privikavanja (adaptacije):
Roditeljski sastanak za roditelje/skrbnike novoupisane djece
Tematski roditeljski sastanak "Privikavanje u jaslicama i vrtiću" održat će se u četvrtak 25. kolovoza 2022. godine u 17.30 sati u DV Vodnjan na adresi S. Rocco 17, Vodnjan-Dignano.
Predškolska ustanova uživa financijsku potporu Ministarstva vanjskih poslova i međunarodne suradnje Republike Italije preko Talijanske unije.
Sretan Uskrs žele Vam djeca i radnici Dječjih vrtića Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dignano.
Zašto VODENI Tjedan zdravlja u vrtiću?
Znamo da je djetinjstvo razdoblje najintenzivnijeg rasta i razvoja i vrijeme u kojem se postavljaju temelji zdravlja. Vrtić je okruženje koje u tome ima veliku ulogu, jer u vrtiću djeca na opušten način provode velik dio svog vremena, jedu, trče, skaču, pjevaju, stvaraju prijateljstva i brojne druge aktivnosti, ali i stvaraju navike i postavljaju temelji za cijeli život. Zato, povodom obilježavanja Svjetskog dana zdravlja, 7. travnja, slavimo Tjedan zdravlja u vrtiću. Prisjetimo se, Tjedan zdravlja u vrtiću pokrenut je kako bi zajedno s djecom i obiteljima osvijestili važnost brige o zdravlju i naučili nove načine kako djeci približili zdrave navike. Tijekom tog tjedna pokazati ćemo svoje aktivnosti brige o zdravlju djece putem uzbudljivih natjecanja i zabavnih aktivnosti. S djecom ćemo govoriti o vodi: vodi za zdravlje, vodi u prirodi, vodi koja nas gradi i okružuje, kao i o načinima na koje trebamo čuvati vodu da ostane čista i pitka. Uključivanjem vode i redovitog unosa vode u naš život i navike napravit ćemo korak prema očuvanju našeg zdravlja. Ove godine VODENI Tjedan zdravlja u vrtiću provodimo od 4.-8. travnja 2022. godine.
U Dječjim vrtićima Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dignano je u četvrtak 03. veljače 2022. godine započeo s radom jezični laboratorij talijanskog jezika za djecu školske obveznike u hrvatskim skupinama. Jezični laboratoriji provodi odgojiteljica talijanskih odgojnih skupina Marta Macan. Odvijaju se triput tjedno od 09,30 do 10,30 sati.
Odgoj predškolske djece je utemeljen na humanističkom pristupu i omogućuje unapređivanje djetetova života u cjelini kroz izražavanje, ostvarivanje i razvijanje individualnih potreba djeteta. Razvijanjem senzibilnost za strani jezik – talijanski jezik – utječe se na cjelokupni razvoj djeteta, naročito njegove govorne sposobnosti i percepcije.
Rad s djecom biti će u skladu s djetetovim razvojnim mogućnostima i potrebama, a cjelokupni razvoj djeteta će se poticati kroz oblikovanje materijalne sredine, primjerene sadržaje, metode i oblike rada.
Poštovani roditelji/skrbnici ,
Tijekom zimskih blagdana od 27.12.2021. do 07.01.2022. godine (zbog malog broja prijavljene djece) PO GALIŽANA i PO PEROJ biti će zatvoreni. Za svu djecu čiji su roditelji iskazali potrebu za smještajem djece tijekom tog perioda odgojno-obrazovni rad biti će organiziran u DV Vodnjan.
OBAVIJEST NASTAVNOG ZAVODA ZA JAVNO ZDRAVSTVO ISTARSKE ŽUPANIJE
DOBROVOLJNO CIJEPLJENJE DJECE PROTIV COVID-19 U DOBI OD 5 I VIŠE GODINA
U Istarsku županiju stiglo je cjepivo protiv COVID-19 za cijepljenje djece u dobi 5 do 11 godina Comirnaty 10 mikrograma/doza proizvođača Pfizer-BioNTech.
Cijepljenje preporučujemo svoj djeci i mladima u dobi 5 i više godina. Snažno preporučujemo cijepljenje djece i mladih koji boluju od kroničnih bolesti , djeca i mladi koji dijele kućanstvo s osobama koje boluju od kroničnih bolesti te djeca i mladi dugotrajnije smješteni u različitim oblicima kolektivnog smještaja s noćenjem.
Roditelji/skrbnici zainteresirani za cijepljenje djece, radi dogovora o cijepljenju trebaju se javiti liječnicima specijalistima školske i adolescentne medicine Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Istarske županije:
Više informacija na :
https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Bolesti_i_stanja_s_povecanim_rizikom_02_09_2020.pdf
Dječji vrtići Petar Pan Vodnjan-Dignano-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dignano su se ove pedagoške godine uključili u program Hrvatskog Crvenog križa „Sigurnije škole i vrtići“.
Cilj projekta „Sigurnije škole i vrtići“ je poboljšati znanja i ojačati kompetencije učenika u osnovnim školama i djece u vrtićima te njihovih učitelja i odgojitelja za teme pripreme za izvanredne situacije, prve pomoći, psihosocijalne podrške i sigurnosti u školama i vrtićima.
Hrvatski Crveni križ i partneri ( 7 DV i 2 OŠ) su uz podršku i uspješnu suradnju s Ministarstvo znanosti i obrazovanja na provedbi Erasmus+ projekta „Sigurnije škole i vrtići“ razvili edukativnu platformu https://sigurnija-djeca.hck.hr/ koja nudi metodički i sadržajno standardizirane različite edukativne materijale, aktivnosti i alate za provedbu projekta.
Provedene aktivnosti moći ćete pratiti na našoj web stranici pod rubrikom AKTIVNOSTI te u FOTOGALERIJI.
U srijedu 22. rujna 2021. godine u Dječjim vrtićima Petar Pan Vodnjan-Scuole dell'infanzia Petar Pan Dognano gostovati će Teatar Fort Forno Bale-Valle koji će za djecu izvesti predstavu "Putovanje u zbrdazdolju" autorski projekt g. Roberta Raponje.
Pozivamo roditelje koji imaju dijete - školskog obveznika, a nisu polaznici redovnog programa predškolskog odgoja, da pristupe upisu za program predškole od 20. rujna do 01. listopada 2021. godine. Zahtjev za upis može se preuzeti na web stranicama vrtića: www.petarpanvodnjan.hr (pod rubrikom DOKUMENTI-UPISI) ili radnim danom od 8,00 do 12,00 sati na sljedećim upisnim mjestima: VODNJAN-S. Rocco 17, GALIŽANA-Veli Vrh 5, PEROJ-Peroj 218, gdje se i predaju ispunjeni zahtjevi s potrebnom dokumentacijom ili ih možete dostaviti putem elektroničke pošte na e-mail: tajnistvo@dvpetarpanvodnjan.hr.
PROGRAM PREDŠKOLE PROVODITI ĆE SE OD 18.10.2021. DO 11.03.2022. GODINE
Dana 08. rujna 2021. godine u dvorištu našeg Vrtića u Vodnjanu održana je radionica u sklopu projekta „Budi tata“ u organizaciji Udruge Roda i Art studia iz Pule. Kreativna radionica ima za cilj poticanje sudjelovanja oba roditelja u obiteljskom životu , kao i priliku za povezivanjem i zbližavanjem djeteta i tate. Voditelji radionice bili su gđa. Jovana Prusac-Fabris i g. Igor Fabris.
Obavještavamo sve roditelje-korisnike usluga, da sukladno Odluci o sufinanciranju boravka djece u predškolskim ustanovama koje je donijelo Gradsko vijeće Grada Vodnjan-Dignano, roditeljsko učešće u cijeni korištenja programa predškolskog odgoja u D.V.-S.I. PETAR PAN VODNJAN DIGNANO je sljedeće:
• 650,00 KUNA MJESEČNO ZA 10-SATNI PROGRAM
• 385,00 KUNA MJESEČNO ZA 6-SATNI PROGRAM
Navedene mjesečne cijene učešća roditelja se umanjuju:
• 50 % za mjesec kolovoz na ime korištenja godišnjeg odmora ili za mjesec u kojem se dijete ispisuje iz vrtića
• za olakšice sukladno Socijalnom programu Grada Vodnjan-Dignano za tekuću godinu
(za 2021. godinu iznose: 25 % korisnici dječjeg doplatka, 30 % za drugo dijete, 50 % za treće i svako sljedeće dijete koje istodobno polazi predškolske ustanove na području Grada Vodnjana).
Navedene olakšice se ne zbrajaju - pri obračunu se primjenjuje za roditelja najpovoljnija.
Roditelji će imati mogućnost korištenja usluga programa predškolskog odgoja na području Grada Vodnjan-Dignano tijekom cijele godine.
Molimo SVE RODITELJE - KORISNIKE DJEČJEG DOPLATKA – DA NAJKASNIJE DO 17. RUJNA 2021. godine dostave NOVA RJEŠENJA ZA DJEČJI DOPLATAK ZA 2021. GODINU.
UPRAVA
Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja izdalo je 26. kolovoza 2021. godine "Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022.", koje možete pročitati u nastavku.
U četvrtak 12. kolovoza 2021. godine u dvorištu našeg vrtića u Vodnjanu održana je radionica "Mali stvaraoci" u organizaciji Artstudia. Tema radionice bila je "Izrada mozaika" , a voditeljica radionice gđa. Sonja Milotić Šesto.
PRIVIKAVANJE (ADAPTACIJA) DJETETA NA JASLICE ILI VRTIĆ
Privikavanje (adaptacija) će se odvijati prema važećim epidemiološkim mjerama i Uputama HZJZ i MZO.
Polazak u jaslice ili vrtić predstavlja za svako dijete i njegovu obitelj veliku promjenu u životu. To je najčešće prvo odvajanje od roditelja, dijete koje je do tada živjelo u sigurnoj i zaštićujućoj atmosferi roditeljskog doma odvaja se od roditelja i bez njih provodi značajni dio dana. Mijenja se djetetov način življenja, mora se prilagoditi na odgojitelje, višesatni boravak među većim brojem djece, novi prostor i stvari koje ga okružuju, djelomično različit ritam ustajanja, spavanja, njege i hranjenja.
To vrijeme u kojem se dijete, odgojitelj, ali i roditelj prilagođavaju novonastaloj situaciji i u kojem se uspostavlja socio-emocionalna veza djeteta i odgojitelja nazivamo period privikavanja (adaptacije) .
Prilikom prvog dolaska u jaslice ili vrtić dijete se osjeća samo, izgubljeno i bespomoćno, grčevito se drži za roditelja, plače ili na neki drugi način iskazuje svoju tugu zbog razdvajanja. To su tipične reakcije za separacijsku anksioznost. Malo separacijske anksioznosti je normalno jer takvo ponašanje pokazuje da su dijete i roditelj razvili kvalitetnu povezanost.
Kako će proteći period privikavanja, s kojim manifestacijama te koliko će trajati ovisi o karakteristikama ličnosti djeteta, dobi djeteta, stupnju njegovog razvoja, stanju djetetovog zdravlja i obiteljskoj atmosferi u kojoj dijete živi. Budući da su djeca senzibilna za emocije roditelja i u svom ponašanju često izražavaju ono što roditelji osjećaju, djetetovo privikavanje i prihvaćanje vrtića u velikoj mjeri ovisi i o tome kako roditelj doživljava polazak djeteta u jaslice ili vrtić, te kakva je bila priprema djeteta za jaslice ili vrtić. Period privikavanja ovisi i o redovitosti dolaženja djeteta u jaslice ili vrtić tijekom tog perioda (izostanci produžuju vrijeme prilagodbe).
Sva djeca ne reagiraju jednako tijekom privikavanja. Neka djeca otvoreno negoduju, redovito burno reagiraju kod rastajanja od roditelja, plaču, ne prihvaćaju i protestiraju vrištanjem, zvanjem mame ili tate, bacanjem na pod, agresijom usmjerenom na stvari, drugu djecu ili odgojitelja. Neka će djeca odbijati komunikaciju s odgojiteljem dok će druga biti u potpunosti usmjerena samo na njega. Jasličko dijete se najčešće neće odvajati od svoje dude, bočice i prelaznog objekta koji mu pomaže da se osjeća sigurnije i zaštićeno.
Općenito su neka djeca sklona reakcijama na fiziološkom planu: odbijanje hrane, odbijanje spavanja, probavne smetnje, često obolijevanje, reakcijama u vanjskom ponašanju (plač, agresivnost, pasivnost). Neka djeca tako reagiraju samo prvih dana, kod nekih to stanje traje danima, a kod nekih se javlja tek nakon određenog vremena pa možemo govoriti o mogućim „zakašnjelim“ reakcijama kada je dijete shvatilo da je odlazak u jaslice ili vrtić postalo dio njegove svakodnevnice i konačno stanje. Jedna od mogućih reakcija je i regresija tj. vraćanje na prijašnje oblike ponašanja koji su već prethodno usvojeni i prevladani na nekom ranijem stupnju razvoja. Tako dijete koje je prohodalo može opet pribjegavati puzanju, dijete koje je nedavno uspostavilo kontrolu stolice može sada opet obavljati nuždu u gaćice, ono koje je komuniciralo riječima sada opet može pribjegavati gestama i sl. No, takve promjene u ponašanju su prolaznog karaktera. One će nestati kada se dijete prilagodi novoj sredini, tj. kada se bude osjećalo sigurno.
Sva ta ponašanja su normalna u fazi privikavanja. Ona slabe i nestaju brzinom kojom se dijete prilagođava okolini i uspostavlja socio-emocionalne odnose s odgojiteljem. Potrebno je naglasiti da privikavanje nije gotovo kad dijete prestane plakati već kad dijete počne spontano izražavati svoje osjećaje, potrebe, misli i sposobnosti.
Kako roditelji mogu olakšati period privikavanja (adaptacije):
Dragi svi,
Ponosno vam šaljemo link na kojem je objavljena brošura projekta "Tjedan zdravlja u Vrtiću" u kojem je i naš vrtić (str.61) bio uključen: https://zivjetizdravo.eu/2021/07/01/proslavili-smo-prvi-nacionalni-tjedan-zdravlja-u-vrticu/
Projekt provodi Hrvatski zavod za javno zdravstvo, a sufinancira Europska unija iz Europslog socijalnog fonda.
Konačna lista upisa djece 2021/2022 nalazi se OVDJE.
UPISI DJECE U PREDŠKOLSKU USTANOVU
D.V.-S.I. PETAR PAN VODNJAN-DIGNANO ODRŽAT ĆE SE
OD 10. DO 21. SVIBNJA 2021. GODINE
ISPUNJENI ZAHTJEV ZA UPIS I POPRATNU DOKUMENTACIJU
MOŽETE DOSTAVITI PUTEM ELEKTRONIČKE POŠTE: tajnistvo@dvpetarpanvodnjan.hr
ILI OSOBNO U UTORAK 11. I 18.05.2021.g.
OD 8,30 DO 10,30 SATI I OD 13,30 DO 16,30
NA ULAZNIM VRATIMA SLJEDEĆIH UPISNIH MJESTA
VODNJAN, S.ROCCO 17
GALIŽANA, VELI VRH 5
PEROJ, PEROJ B.B.
UVID U PRAVILNIK I ZAHTJEV ZA UPIS MOGUĆE JE PREUZETI
NA WEB STRANICI VRTIĆA: www.dvpetarpanvodnjan.hr
ZA DODATNE INFORMACIJE I PREUZIMANJE ZAHTJEVA ZA UPIS OBRATITE NAM SE PONEDJELJKOM, SRIJEDOM I PETKOM
OD 08,00 -12,00 SATI NA BROJ TELEFONA 099/351-1364
PRIVREMENA LISTA REDA PRVENSTVA UPISA BITI ĆE OBJAVLJENA NA WEB STRANICI VRTIĆA I
OGLASNIM PLOČAMA PO UPISNIM MJESTIMA NAJKASNIJE 28.05.2021.g.
Danas 05. svibnja 2021. godine svečano je otvoren novi područni dječji vrtić u Peroju, a 01. travnja 2021. godine započeo je odgojno-obrazovni rad s djecom. Novoizgrađeni vrtić je projektiran i izgrađen prema najvišim pedagoškim, ekološkim i energetskim standardima.
Grad Vodnjan-Dignano i Dječji vrtići Petar Pan Vodnjan – Scuole dell' infanzia Petar Pan Dignano kontinuirano rade na unaprjeđenju kvalitete rada predškolskih ustanova. Stoga je otvorenje novog objekta u naselju Peroj logičan rezultat osuvremenjivanja i ulaganja u rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Izgradnja vrtića omogućena je putem uspješne prijave i provedbe projekta u sklopu natječaja za tip operacije 7.4.1. „Ulaganja u pokretanje, poboljšanje ili proširenje lokalnih temeljnih usluga za ruralno stanovništvo, uključujući slobodno vrijeme i kulturne aktivnosti te povezanu infrastrukturu“, sektor dječji vrtići, iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske 2014.-2020. Bespovratna potpora je osigurana iz Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj i proračuna Republike Hrvatske te iznosi 7.044.040,00 HRK, dok ukupna vrijednost projekta iznosi 8.934.161,89 HRK.
Realizacija ovog projekta pruža dugoročne koristi za zajednicu, posebice za mještane naselja Peroj, jer se izgradnjom novog i adekvantnog vrtića u Peroju djeci pruža kvalitetna usluga predškolskog odgoja i obrazovanja. Unutar vrtića predviđene su sveukupno tri skupine za jaslički i vrtićki uzrast, a čiji je kapacitet 52 djece. Novi područni vrtić, ukupne površine 540,39 m2, sadrži prostorije za boravak djece, prostore za odgojno-obrazovne, zdravstveme i ostale radnike, gospodarske prostore te višenamjenski prostor namijenjen druženjima, radionicama i sličnim odgojno-obrazovnim programima. Projektom se također utječe i na sam razvoj Grada Vodnjan-Dignano, jer se stvaranjem boljih uvjeta za predškolski odgoj i obrazovanje doprinosi poboljšanju ukupnih uvjeta života i rada stanovništva, a samim time i poboljšanje mogućnosti razvoja sredine.
Projektant ovog dječjeg vrtića je tvrtka Singrad d.o.o., izvođač radova je tvrtka Navicoop d.o.o., dok je opremanje vrtića provodila tvrtka Fusio d.o.o. , a nadzor nad radovima je tvrtka Izoterma d.o.o.
Tijekom ovog tjedna obilježiti ćemo Tjedan zdravlja u vrtiću u sklopu projekta „Živjeti zdravo“ kojeg provodi HZJZ. Djetinjstvo je razdoblje najintenzivnijeg rasta i razvoja i vrijeme u kojem se postavljaju temelji zdravlja. U vrtiću se jede, trči, skače, pjeva, stvara prijateljstva, spava, crta, priča priče… Vrtić je mjesto se stvaraju temelji za cijeli život. Obilježavanjem Tjedna zdravlja u vrtiću cilj nam je osvijestiti važnost zdravih navika i napraviti korak prema očuvanju zdravlja.
Poštovani roditelji/skrbnici,
Obavještavamo Vas da se u četvrtak 1. travnja 2021. godine otvara i započinje s radom novoizgrađeni vrtić područnog odjeljenja Peroj. Veselimo se vašem dolasku. Dobro nam došli.
Radi nepovoljne epidemiološke situacije molimo Vas da se pridržavate svih preporuka i epidemioloških mjera, posebno Vas molimo da izbjegavate zadržavanje i grupiranje u vrtiću i na dvorištu.
Ravnateljica
Obavještavamo Vas da vrtić uvodi mogućnost primanja računa u elektroničkom obliku. Usluga e-Račun je besplatna i omogućuje dostavu računa u PDF formatu na e-mail adresu roditelja/skrbnika. Sadržaj e-Računa u potpunosti je istovjetan računu u papirnatom obliku. Za korištenje vaših osobnih podataka (e-mail adrese) za dostavu e-Računa potrebna nam je vaša privola koju možete preuzeti i popunjenu dostaviti odgojiteljima vaše odgojne skupine do 26. ožujka 2021. godine.
Ravnateljica
Dječji vrtići Petar Pan Vodnjan-Scuole dell' infanzia Petar Pan Dignano uključili su se zajedno s Gradom Vodnjanom u akciju sadnje drveća. Akcija pod geslom „Zasadi stablo, ne budi panj“ održana je 04. ožujka 2021. godine u novoizgrađenom vrtiću u Peroju, gdje je zasađeno četiri stabla lipe. Marljive dječje ručice pomogle su u sadnji stabala te se poticala njihova svijest o važnosti ozelenjivanja i očuvanja zelenih površina.
Poziv za predupis djece u prvi razred Osnovne škole.
Poštovani roditelji/skrbnici,
Obavještavamo Vas da Dječji vrtići Petar Pan Vodnjan-Scuole dell' infanzia Petar Pan Dignano započinju s radom u ponedjeljak 4.01.2021. godine prema provedenim anketama.
DV Vodnjan i PO Galižana otvaraju se u ponedjeljak 4.01.2021. godine.
PO Peroj otvara se u ponedjeljak 11.01.2021. godine.
Srdačan pozdrav,
Daniela Vitasović-Uršić, ravnateljica
Poštovani roditelji/skrbnici,
Obavještavamo Vas o novom dopisu Stožera civilne zaštite Istarske županije "Što učiniti ako ste pozitivni na koronavirus ili ste bliski kontakt".
Poštovani roditelji/skrbnici,
od danas, osim pod novostima sve obavijesti i dokumentaciju vezanu uz epidemiju bolesti COVID-19 možete pronaći u rubrici DOKUMENTI pod naslovom Covid-19.
Poštovani roditelji/skrbnici,
obavještavamo Vas o novom dopisu Hrvatkog zavoda za javno zdravstvo.
Poštovani roditelji/skrbnici,
obavještavamo Vas o novom dopisu Ministarstva zdravstva i obrazovanja o podršci epidemilozima i školskim lijećnicima.
Dopis Stožera civilne zaštite Istarske županije možete pročitati spajanjem na link https://www.dvpetarpanvodnjan.hr/images/uploads/files/SCZI%C5%BD_-_Priprema_tablica_s_podacima_o_djelatnicima_i_djeci%2C_tra%C5%BEi_se.pdf
PROGRAM PREDŠKOLE U DV VODNJAN ZAPOČINJE U PONEDJELJAK 12.10.2020. I TRAJAT ĆE DO 12.03.2021., A BITI ĆE ORGANIZIRAN U JUTARNJIM SATIMA OD 9,00 DO 11,30 SATI.
PROGRAM PREDŠKOLE U PO GALIŽANA ZAPOČINJE U PONEDJELJAK 12.10.2020. I TRAJAT ĆE DO 12.03.2021., A BITI ĆE ORGANIZIRAN U POPODNEVNIM SATIMA OD 16,00 DO 18,30 SATI.
PROGRAM PREDŠKOLE
Program predškole namijenjen je djeci u godini pred školu iz područja Grada Vodnjana-Dignano, a koja nisu obuhvaćena redovitim programom predškolskog odgoja u dječjem vrtiću.
Program predškole je priprema djece za polazak u školu. Ona je prostor između obiteljskog doma, dječjeg vrtića i osnovne škole, a po značenju nije ni dječji vrtić niti osnovna škola.
Iako je primarni cilj programa predškole priprema za školu, program daje puno više svakom pojedinom djetetu. Osim razvijanja vještina neophodnih za uspjeh u školi, poput grafomotorike, predčitalačkih i predmatematičkih vještina, veliki naglasak se stavlja na razvijanje socijalnih i emocionalnih vještina, a sve u sigurnoj i podržavajućoj okolini.
CILJEVI PROGRAMA PREDŠKOLE SU:
podržavanje i poticanje osnovnih vještina i općih sposobnosti (vođenje brige o samome sebi, ponašanje, socijalne vještine, emocije)
učiti kako učiti (razvijanje koncentracije i govornih vještina kroz igru)
razvijanje predčitalačkih, predmatematičkih i grafomotoričkih vještina
ZADAĆE PROGRAMA PREDŠKOLE SU:
razvijati u djeteta dobru sliku o sebi
razvijati u djeteta znanje kako se zauzeti za sebe
omogućiti djetetu da razvije vještinu rješavanja problema i sukoba
učiti dijete da se ponosi uspjehom
učiti dijete da podnosi neuspjeh
učiti dijete da pomaže i dijeli s prijateljima
razvijati u djeteta vještinu dogovaranja i pridržavanja pravila
razvijati u djeteta volju i želju da s upornošću završava započeto
UPIS DJETETA U ŠKOLU
Kronološka dob nije jedini kriteriji upisa djeteta u školu. Potrebno je procijeniti stupanj psihofizičke razvijenosti djeteta tj. zrelost za školu.
ZRELOST – proces sazrijevanja koji je biološki uvjetovan, koje će djetetu omogućiti uspješno savladavanje propisanog nastavnog plana i programa.
SPREMNOST – osim sazrijevanja uključuje iskustva i znanja koje je dijete do škole steklo.
Fizička zrelost: visina, težina, indeks tjelesne mase, pojava stalnih zubi
Psihička zrelost:
intelektualna
emocionalna
socijalna
samostalnost
• U vrtiću djeca mogu birati aktivnosti, dok u školi su obvezni učiti o njima zanimljivim i nezanimljivim temama.
• Dinamika cijele obitelji biti će promijenjena polaskom djeteta u školu.
• Za uspjeh u školu potrebno je steći naviku učenja, a za to je potrebna roditeljska odlučnost. Školsko učenje je namjerno učenje i zahtjeva pažnju.
Djeca pripremljena za školu posjeduju dovoljno samostalnosti, pažljivosti, interesa, sigurni su u sebe. Vrlo je važna i ljubav u obitelji radi osjećaja zaštićenosti iz čega proizlazi pozitivna slika o sebi.
Priprema djeteta za školu
Tko sudjeluje u pripremi:
a) Obitelj (od rođenja)
b) Vrtić
Okolina
ZADACI:
a) OBITELJ – Obitelj djetetu osigurava život bogat različitim aktivnostima i iskustvima iz kojih dijete uči. Svojom brigom i ljubavi djetetu pružaju potreban osjećaj sigurnosti i pouzdanja. Samostalnost dijete stječe lakše ako mu se u ranom djetinjstvu omogući da iskušava vlastite mogućnosti.
VRTIĆ – Omogućava djetetu da ući na prirodan način, kroz igru. Dijete se time priprema na shvaćanje svrhe, suradnju, kontrolira ponašanje, razvija motoriku, maštu, razmišljanje, sposobnosti, interese i potrebe
DV Vodnjan
Sportske igre, plesne igre, disco zabava, likovna, glazbena i manipulativna radionica, radionica izrade dječje slikovnice, radionica izrada frizura i bojanja lica, potraga za blagom, puštanje u zrak balona s dječjim porukama, igrokazi, kazalište sijena, sudjelovanje na Ex tempore slikarstva za djecu u organizaciji POU.
PO Galižana
Sportske igre, plesno-glazbena, dramska, likovna i manipulativno-likovna radionica, disco zabava, karaoke, igrokazi, puštanje balona s dječjim porukama, sudjelovanje na Ex tempore slikarstva za djecu u organizaciji POU.
PO Peroj
Igrokaz i igra „Kuc, kuc priča“, eksperimenti, šetnja do Perojske šume, disco zabava, sudjelovanje na Ex tempore slikarstva za djecu u organizaciji POU.